Az M1 aktuális sportcsatornának Gyulay elmondta, hogy más volt az idei verseny, mint a korábbiak, mivel most már nem csak terveket mutogattak a vendégeknek a felújításról, hanem az meg is történt, és mindenki szerint jól sikerült. Felidézte, hogy Stefano Domenicali, a Formula-1 Group vezérigazgatója meghívott hét versenyszervezőt, hogy együtt bemutassák nekik az épületeket, amelyeket átalakítottak a Hungaroringen, és elárulják, hogyan valósították meg mindezt tíz hónap alatt. Majd Domenicali kijelentette: „úgy kell, csinálni, ahogy a magyarok csinálták.”

„Az más kérdés, hogy túl magasra tettük a lécet” – jegyezte meg a sportvezető. „Leesett az álla a nemzetközi mezőnynek, hogy milyen változások voltak. Megújult a főlelátó, a paddock épület, a bokszok és minden más, ami ehhez tartozik” – összegzett Gyulay.

A sportvezető megjegyezte, hogy az elvégzett felújítással életbe lépett a pálya 2026 utáni, 2032-ig szóló – már korábban megkötött – szerződése az F1-gyel, sőt, már az azt követő időszakról is volt szó közöttük: Stefano Domenicali megerősítette, hogy ha ilyen elkötelezettség van részünkről, akkor természetesen rajtunk múlik, hogy a 2032 utáni időszakról megállapodjunk.”

Az elnök-vezérigazgató beszélt arról, hogy sikeres volt az idei verseny, négy nap alatt 300 ezer néző látogatott ki, ami teltházat jelent. A rajongók pedig nagyon meg voltak elégedve a pálya átalakításával.

„Kétszer annyi pénzt hoz a verseny, mint amennyit belefektetett a magyar állam. A jegyekből eltartjuk Magyarország legnagyobb sportinfrastruktúráját. Semmiféle olyan állami támogatást nem kapunk a szervezéshez, ami adófizetői pénzt igényelne. Az tény, hogy negyven év után nagyon jó döntés volt a kormányzat részéről a felújítás, hiszen minden évben sok pénzt hoz a Forma-1 a turizmusnak” – összegzett az elnök-vezérigazgató.

RSS Forrás

Sportrovat.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.