
A kerék kiegyensúlyozatlansága az egyik leggyakoribb oka a kormánykerék rázkódásának 50 km/h feletti sebességű manőverezéskor. Ez lehet a tárcsákon lévő, menet közben leesett súlyok, vagy a gumiszervizben helytelenül elvégzett kerékkiegyensúlyozás.
Kormányzás és/vagy alváz meghibásodása. A kormányösszekötő rúdvégek és a kerékcsapágyak kopása, valamint a kormánymű holtjátéka – mindez a kormánykerék rezgéséhez vezethet. Ha a „verés” a fékpedál lenyomásakor jelentkezik, akkor a fékrendszerben kell hibát keresni.
A gumiabroncs vagy a tárcsa sérülése. Erős rezgés léphet fel, ha a gumiabroncs belsejében lévő pálya deformálódik, például éles kőnek ütközéskor, vagy ha a kerék lyukba esik. Sérv is kialakulhat a gumiban.
A kerekek helytelen beszerelése. Itt is két lehetőség van a kormánykerék rezgésére: helytelenül kiválasztott átmérőjű tárcsák vagy rosszul meghúzott rögzítők a kerék felszerelésekor.
A gumiabroncsban és a tárcsákban eltömődött szennyeződés egy másik gyakori ok. A hó és a szennyeződés eltömíti a tárcsateret, a súlypont eltolódik, és amikor a kerék forog, a rezgés elkezd „visszaverődni” a kormánykerékbe. Ez a probléma könnyebben megoldható, mint a fentiek – csak le kell mosni az autót, írta meg a Gismeteo.