BG
2025. szeptember 16. kedd. 13:09

Motor, váltó, futómű

Hosszú elejében a jól ismert 5 literes, szívó V8-as Coyote motor dübörög, 446 lóerővel és 540 Nm-es nyomatékkal. Minden egyes beindítás libabőrös élmény, és bármely fordulaton hátborzongatóan jó a motor öblös morajlása. Az aktív kipufogórendszer hangzása állítható, és a nyitott tetőnek hála még közvetlenebbül hallani a koncertet!

Ford Mustang GT Convertible

Ford Mustang GT Convertible

Fotó: SportVerda

A 10 sebességes automataváltó zökkenőmentesen kapcsol, de 7-8 fokozattal kiegyensúlyozottabban működne. Az állítható MagneRide lengéscsillapítók kitűnő munkát végeznek, a futómű tényleg kényelmes és feszes egyszerre.

Ford Mustang GT Convertible belső

Ford Mustang GT Convertible belső

Fotó: SportVerda

Hogy megy, mennyit fogyaszt?

Ráérősen krúzolva szelíd utazóautó a kabrió Mustang GT, de nagyobb gázadásra azonnal megmutatja zabolátlan énjét. A szívómotor ereje egyenletesen épül a fordulatszámmal, padlógázon 7.000 fölé pörög. 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és úgy húz tovább, mintha nem lenne holnap!

Ford Mustang GT Convertible műszerfal

Ford Mustang GT Convertible műszerfal

Fotó: SportVerda

Hátul hajt, így hajlamos a keresztbe menésre, de az elektronika nagyon ügyesen tartja kordában a hátulját, miközben még némi driftelést. Mármint az alapbeállítással is – a többiről pedig nem beszélünk. A fogyasztás nem tartozik a V8-as erősségei közé – nem lepődünk meg. Aki mindig játszani akar vele, annak 18-20 litert eszik, de odafigyeléssel jóval kevesebbel is beéri, nálunk például 13,6 literes átlagot produkált.

Ford Mustang GT csomagtartó

Ford Mustang GT csomagtartó

Fotó: SportVerda

Utastér

Belül a retró és a high-tech stílus találkozik. A dupla kijelző grafikája gyönyörű, de indítás után egy ideig még akadozik a középső menü. A kormány mögötti részen változtatható a grafika, sok opció kínálkozik, akár a Fox Body Mustang műszerfalát is nézhetjük.

Ford Mustang GT belső

Ford Mustang GT belső

Fotó: SportVerda

A vászontető 15 másodperc alatt tűnik el motoros mozgatással. Lehajtva sem túl huzatos az utastér, bezárva pedig normális a szélzaj. Az első ülések kényelmesek, nem sportautósak, így oldaltartásuk csak átlagos, viszont fűthetők és szellőztethetők is. Hátul legfeljebb gyerekek férnek el, a csomagtartó egész nagy.

Ford Mustang GT Convertible

Ford Mustang GT Convertible

Fotó: SportVerda

teszt és fotó: BG, SportVerda

RSS Forrás