BG
2025. október 1. szerda. 11:29

Motor, váltó, futómű

Most még ott van az elejében a harsogva pörgő, azonnali gázreakciójú Skyactiv-G szívómotor. Sajnos már csak az 1,5-ös, mert a kétliteres nem élte túl az Euro6 normát. De az egytonnás tömeget ez a 132 lóerő is jól viszi: 8,6 másodperc alatt gyorsítja százra, és egészen 203 km/h-ig repíti. A hatsebességes kéziváltó imádnivaló, pici karja pontosan jár és fémesen kattan. A futómű sportkocsik viszonylatában kicsit billegős, viszont kényelmes.

Mazda MX5

Mazda MX5

Fotó: SportVerda

Milyen vezetni, mennyit fogyaszt?

A kabrió élmény egy mozdulattal jön: tető hátra, ablak le, sapka a fejre, és irány a szerpentin! Huzatos, hangos, izgága, a fara is táncol időnként, és ez itt így van jól. 50-50%-os súlyelosztás, hátsókerék-hajtás, alacsony súlypont – az MX-5 arra készült, hogy kanyarban mosolyt csaljon az arcunkra.

Mazda MX5 ülések

Mazda MX5 ülések

Fotó: SportVerda

Szinte az aszfalton ülünk, ezért bármelyik SUV kitakarja a fél világot, de kit érdekel? Mindent feledtet az élmény, kanyarhoz közeledve ösztönösen pakolom vissza a fokozatokat, kigyorsítva pedig indokolatlanul sokáig pörgetem, miközben egyre szélesebb a mosoly az arcomon. Mely a benzinkúton se fagy le, mert a fogyasztás csak 6-7 liter, és ebben minden benne van!

Mazda MX5 navigáció

Mazda MX5 navigáció

Fotó: SportVerda

Utastér

A belseje szűkös, 175 centis magasságig ideális, 180-asoknak elmegy, a 185 fölöttieket ezúttal sajnálom. Tökéletes üléspozíció alakítható ki, a váltókar és a kezelőszervek remekül kézre esnek, és itt még mindenre van gomb, amire az kell. A középső kijelző szép, a telefontükrözés vezeték nélküli, a Bose hifi pedig túlkiabál mindent, ha az kell. Kesztyűtartó helyett a két üléstámla között van egy tároló, de pici, ahogy a csomagtartó is. Mert itt nem az autó praktikus, hanem neked kell annak lenned, ha MX-5-özni szeretnél.

Mazda MX5

Mazda MX5

Fotó: SportVerda

teszt és fotó: BG, SportVerda

RSS Forrás