BG
2025. november 10. hétfő. 13:04
Motor
A háromliteres, sorhatos, 449 lovas turbómotorhoz egy 163 lóerős villanymotor társul, melyet a kilencfokozatú automataváltó házába építettek. Együtt 612 lóerőre és 750 Nm nyomatékra képesek: ha menni kell, akkor veszett tempóban kezd el hátrafelé mozogni a világ.
Mercedes-AMG E53
Fotó: SportVerda
A 0–100 sprint mindössze 3,8 másodperc, a végsebesség 280 km/óra (leszabályozva). A motor mély baritonja alacsony fordulaton is ütős, de pörgetve lesz igazán libabőrözős a hangélmény – úgy még jó pár V8-ast is megszégyenít.
Mercedes-AMG E53
Fotó: SportVerda
Milyen vezetni?
A bestiális erő hátul tol, elől húz (összkerékhajtás), van hátsókerék-kormányzás és adaptív futómű. Az E 53 AMG-nek két arca van, ha kell, gyengéd is tud lenni, de egy gázfröccsre előtör belőle a vadállat.
Mercedes-AMG E53 alufelni
Fotó: SportVerda
Ragad az aszfalthoz, miközben még az útegyenetlenségeket is elég jól csillapítja. 2,4 tonna ide vagy oda, úgy mozog, mintha feleannyit nyomna, egyedül sorozatos, vadabb fékezéseknél érezni a nagy tömeget.
Mercedes-AMG E53 műszerfal
Fotó: SportVerda
PHEV hajtásláncról lévén szó, tisztán elektromosan is tud suhanni. Akár 140-nel is, de inkább városi közlekedésben érdemes meríteni a 21,2 kWh-s akkut, ott akár 80 km-re is kiválthatjuk vele a nagy benzinest.
Mercedes-AMG E53 belső
Fotó: SportVerda
Utastér
A belső maga a digitális Disneyland: a Superscreen három kijelzőt fűz össze, a hangulatvilágítás a zene ritmusára is pulzálhat, és még a légbefúvókból is árad – a beépített illatosítóval együtt. Néha kicsit sok az egész, de szerencsére minden állítható.
Mercedes-AMG E53 belső
Fotó: SportVerda
Prémium anyaghasználattal találkozunk, de a dizájn egyértelműen különbözik a többi E-osztályétól. A kagylóülések bitang erősen tartanak a kanyarokban, viszont a szűk oldaltámaszok miatt szélesebb vállúaknak nem kényelmesek. Hátul viszont bőven van hely, és a csomagtartó is nagy – bár lapos, hosszú alakja miatt nehezen pakolható.
Mercedes-AMG E53 hátsó ülések
Fotó: SportVerda
Mennyit fogyaszt?
Nálunk átlagosan 10 litert evett sok autópályával, időnként kövér gázzal és „másfél” akkumulátornyi töltést elhasználva. Ennek az autónak ez kitűnő eredmény.
Mercedes-AMG E53 multimédia
Fotó: SportVerda
teszt és fotó: BG, SportVerda